środa, 3 maja 2017

Hipnoza i Medytacja - potężne narzędzie umysłu cz 1. Hipnoza

Hipnoza i Medytacja - potężne narzędzie umysłu

CZĘŚĆ 1 - HIPNOZA

Jezeli czytasz tego posta to znaczy, ze interesują cię zagadnienia związane z odmiennymi stanami umysłu. Stany jakie będę tutaj opisywał czyli hipnoza oraz medytacja są bardzo dobre ponieważ pomagają nam odkrywać fascynujący świat naszego umysłu ( i nie tylko?) a w poniższym poście opiszę czym są i jak w ogólny sposób można je wykorzystywać. Na koniec przedstawię wam bardziej złożony problem, którym od niedawna sam się  zajmuję, który najpewno sprawi że będziecie chcieli dowiedzieć się dużo więcej. Aby zająć się jednak bardziej złożonym zagadnieniem tych kwestii w sposób jaki chcę wam to przedstawić, najpierw muszę zacząć od podstaw. Czym tak naprawdę są owe stany umysłu?
     A więc zacznijmy od hipnozy. Jest to zastosowanie odpowiednich środków, dzięki którym usypiamy i wymijamy umysł świadomy po to, aby moc przekazywać oraz pobierać informacje bezpośrednio z tak zwanej podświadomości lub umysłu nie świadomego. Brzmi dość zwyczajnie, lecz wierzcie to co można dzięki temu osiągnąć jest niesamowite. Zainteresowałem się tym zagadnieniem jeszcze za czasów kiedy studiowałem zarządzanie i marketing na znanej uczelni w Legnicy. W moje ręce wpadła wtedy książka dość dobrze znanego iluzjonisty Derren'a Brown'a pod tytułem " Sztuczki Umysłu" ( rewelacyjna książka, napisana lekkim językiem, którą warto przeczytać). Obok różnych również ciekawych metod i praktyk została tam opisana hipnoza. Różne historie z życia autora przedstawiały jak to hipnotyzował swoje ofiary i sugerował im różne śmieszne rzeczy ( zapominali swoje imiona, widzieli słonie itp. ) oraz opisał tam jakich słów używał. Właśnie to zwróciło moją uwagę. Z zasady jestem człowiekiem który uwierzy w coś dopiero wtedy kiedy sam tego doświadczy bądź dokona. Nie wiele myśląc więc przepisałem sobie poszczególne zdania dodałem kilka własnych i w ten sposób ułożyłem swoją pierwszą indukcję hipnotyczną. Wyglądała ona miej więcej tak...

Poprosiłem swoją ofiarę aby patrzyła na haczyk w ścianie mojego pokoju i zacząłem czytać - " Kiedy tak patrzysz na to miejsce, twoje powieki zaczynają robić się ciężkie, coraz cięższe, bardzo ciężkie. I kiedy tak słuchasz mojego głosu czując ciężkość swoich powiek zaczynasz mrugać.  Twoje powieki stają się tak ciężkie, że powoli opadają w dół aż w końcu oczy się zamkną. Teraz bede odliczać od 10 do zera, a kiedy powiem zero twoje oczy się zamkną. ( Tutaj odliczyłem, a między liczby wplatałem stwierdzenia typu powieki robią się cięższe i cięższe itp). Bardzo dobrze ( kiedy osoba zamknęła już oczy ) Teraz twoje oczy są zamknięte, a im bardziej będziesz próbował je otwierać tym mocniej będą zamknięte. Jak chcesz możesz próbować. Bardzo dobrze... Teraz chciałbym abyś pozwolił sobie wyobrazić schody prowadzące w dół. Są to długie schody.  Pozwól sobie teraz zejść tymi schodami w dół. Kiedy tak schodzimy tymi schodami stan twojego hipnotycznego transu się pogłębia.... ( i tu już praktycznie ofiara została zahipnotyzowana, ja natomiast już bawiłem się jej wyobraźnia.)    "

  Postanowiłem ją sprawdzić na swoich znajomych i oczywiście zadziałało. Z początku były to popisy takie jak z książki. Dyktowałem im sugestie posthipnotyczne typu " nie będziesz pamiętać swojego imienia " lub "licząc do 10 będziesz omijać liczbę 4. Zapomnisz że taka istnieje " albo już bardziej zaawansowane że nie będziesz widział danej rzeczy np. Krzesła (dziś już wiem że było to zastosowanie halucynacji negatywnej).
Jednak kiedy już takie zabawy się znudziły, zainteresowałem się z moim znajomym P. K. Cóż moglibyśmy dzięki temu osiągnąć, może zobaczyć przyszłość? ( chodziło o wyniki w totka). A więc wzięliśmy się do dzieła. Indukowłem mojemu przyjacielowi trans kiedy tylko mieliśmy się możliwość zobaczyć. Zaczęliśmy od zwykłych indukcji i sugestii posthipnotycznych, aż w końcu przeszliśmy do poważniejszych zadań. Zrobiliśmy regresję do czasów dzieciństwa. P. K. Zaczął opowiadać gdzie jest co się znajduje w koło niego i opisywał swoje emocje i odczucia. Doznania i otoczenie było niesamowicie szczegółowo opisane. Kiedy opowiedział swoją sytuację z czasów jak był niemowlakiem zapytał swojej mamy o ten czas. Okazało się że z niesamowitą dokładnością opisał zdarzenie z czasów jak miał dopiero nie cały roczek ( roczek!!! Wtf @#$/ !!!??)  Oczywiście przewidzieć wyników lotto nam się nie udało  ( choć wcale nie twierdzę że to nie możliwe) , ale zdarzyło się coś równie interesującego.  P. K. Zaczął w jednej z sesji regresywnych do przeszłości opisywać coś zupełnie dziwnego że jest ubrany w płaszcz ma brodę i kapelusz, że lata nad Wrocławiem, ale że miasto wygląda jakoś inaczej, tak staro. Szczegółów nie pamiętam, lecz nie potrafiłem wtedy zrozumieć skąd takie dziwna sytuacja. Dopiero teraz zacząłem nad tym rozmyślać i przez takie doświadczenia zdecydowałem się rozpocząć jak to sam nazwałem, badania nad skrajną hipnozą ekstremalną (narazie brak mi chętnych na eksperymenty więc eksperymentę na sobie). Ale o tym później...
    Podsumowując, Hipnoza jest zdolnością, której każdy może się nauczyć, można jej używać do zabawy jak i również do poważniejszych rzeczy jak np. Hipnoterapia, biznes, pokazy estradowe, pogłębianie wiedzy na temat własnego umysłu i samego siebie.  To ostatnie jest moim faworytem. Możemy jej dokonać poprzez częściowe uśpienie umysłu świadomego po to, aby przede wszystkim dotrzeć do podświadomości. Nasza podświadomość ma dużo większe możliwości niż nasza zwykła świadomość, jednak ta druga kontroluje te pierwsza ( przynajmniej w pewnym stopniu). Na dziś to tyle.... W następnym artykule bedziemy mowic o Medytacji.

Jeżeli Ci się podobał ten artykuł podziel się nim! Może masz jakieś komentarze lub pytania, jeżeli tak to pisz śmiało w komentarzach z chęcią odpowiem.
Pozdrowienia!

..Z..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie skazuj się na męki tylko dlatego, że media tak mówią!

Cześć, dzisiaj chciałbym odbiec troszkę od tematu i napisać o innych aczkolwiek możliwe, że równie interesujących faktach. Nie wiem w jakim ...